Breadcrumb Nedir? Nasıl Kullanılır?

No Comments

Birçok sayfa içeren web sitelerinde breadcrumb navigasyonu, kullanıcıların yollarını bulma biçimlerini büyük ölçüde arttırır. Kullanılabilirlik açısından breadcrumb, bir web sitesi ziyaretçisinin bir veya birkaç üst düzey sayfaya ulaşması için gereken eylem sayısını azaltmak için kullanılır. Ayrıca, kullanıcının web sitesinin hiyerarşisinde yerini belirten, açılış sayfaları için bağlamsal bilgi sağlayan harika bir görsel yardımdır.

Breadcrumb Nedir?

“Breadcrumb”, Türkçe adıyla “ekmek kırıntısı” veya “içerik haritası” anlamına gelen, kullanıcının bir web sitesindeki veya web uygulamasındaki yerini gösteren bir ikincil gezinme şeması türüdür. Bu terim, Hansel ve Gretel masalından gelmektedir; bu masalda, iki çocuk ormanda geri dönüş yollarını bulabilmek için ekmek kırıntılarını yol boyunca yere atarlar. Masalda olduğu gibi, gerçek dünya uygulamalarında kırıntılar kullanıcıların orijinal açılış noktalarına kadar olan yolu izleyebilmelerini sağlar.

 

Delicious.com’da ekmek kırıntıları

Hiyerarşik bir tarzda organize edilen çok miktarda içeriğe sahip web sitelerinde genelde genel ayrımlar bulabilirsiniz. Web uygulamalarında, ilerleme çubuğuna benzer şekilde işlev gören birden fazla adımı da görürsünüz. En basit biçiminde, kırıntılar , “büyüktür” sembolü (>) ile ayrılmış yatay olarak düzenlenmiş metin bağlantılarıdır; simge, o sayfanın yanındaki sayfa bağlantılarına göre düzeyini gösterir.

 

Breadcrumbsları 3 Farklı Şekilde Kullanabilirsiniz.

1- Konum Tabanlı Breadcrumb

Yere dayalı breadcrumb, kullanıcıya web sitelerinin hiyerarşisinde nerede olduklarını gösterir. Bunlar genellikle birden çok seviyeye (genellikle ikiden fazla seviyeye) sahip navigasyon planları için kullanılır. Aşağıdaki örnekte (SitePoint’den), her metin bağlantısı, sağ taraftan bir seviyeden daha yüksek bir sayfa içindir.

 

2- Öznitelik Tabanlı Breadcrumb

Öznitelik tabanlı breadcrumb, belirli bir sayfanın özniteliklerini görüntüler. Örneğin, Newegg’de breadcrumb, belirli bir sayfada görüntülenen öğelerin niteliklerini gösterir.

Bu sayfada, Lian Li tarafından üretilen ve bir MicroATX Mini Tower form faktörüne sahip olma özelliklerine sahip tüm bilgisayar kasaları görüntülenir .

3- Yol Tabanlı Breadcrumb

Yol tabanlı breadcrumb, kullanıcılara belirli bir sayfaya gelmek için attığı adımları gösterir. Yol tabanlı breadcrumb, kullanıcının geçerli sayfaya gelmeden önce ziyaret ettiği sayfaları görüntülemesi açısından dinamiktir.

Breadcrumb Kullanmanın Faydaları Nedelerdir?

Kullanıcılar için kullanışlıdır
Breadcrumb öncelikle kullanıcılara bir web sitesini gezmek için ikinci bir yol sağlamak için kullanılır. Kullanıcılar, geniş bir çok seviyeli web sitesinde tüm sayfalar için bir breadcrumb sunarak daha kolay üst düzey kategorilere gitmelerini sağlayabilirsiniz.

Üst düzey sayfalara dönmek için tıklamaları veya işlemleri azaltır
Üst düzey bir sayfaya dönmek için tarayıcının “Geri” düğmesini veya web sitesinin birincil navigasyonunu kullanmak yerine, kullanıcılar artık az sayıdaki tıklama ile breadcrumb kullanabilir.

Genellikle ekranı gereksiz yere doldurmaz
Genellikle yatay olarak yönlendirilmiş oldukları ve açık biçimde stil aldıkları için, breadcrumb parkurları sayfada fazla yer kaplamaz.

Hemen çıkma oranlarını düşürür
Breadcrumb izleri, açılış sayfasını gördükten sonra bir web sitesini ilk kez ziyaret edenlerin daha fazla sitede kalmalarını sağlayacak iyi bir yöntem olabilir. Örneğin, bir kullanıcının bir Google aramasında bir sayfaya geldiğini ve bir breadcrumb tarama izinin ilgili kullanıcının ilgi alanlarını görüntülemek için o kullanıcıyı daha üst düzey sayfalara tıklamasını isteyebileceğini düşünün. Bu da, web sitesinin hemen çıkma oranını düşürür.

2000 yılında sistem analisti olarak başladığı bilişim kariyerinde elektronik ticaret zamanla ilgi odağı haline geldi. Bu süreçte online pazarlamanın kilit noktası olan SEO ve Google Adwords ile tanıştı. Başlangıçta hobi olarak profesyonel çevresine verdiği SEO desteklerinin olumlu sonuçları neticesinde profesyonel kariyerini bu alanda sürdürmeye karar veren AKif Tufan 2005 yılında Techpoint A.Ş. kurdu.

SEOLab

Müşterilerimizin birkaç dijital alanda mükemmel sonuçlar elde etmesine yardımcı olmak için odaklanan bir dijital pazarlama şirketiyiz.

Ücretsiz Analiz İsteyin

Web sitelerinin, son derece rekabetçi anahtar kelimeler söz konusu olduğunda bile en yüksek sıralamada rekabet edebilmeleri için organik arama puanını büyük ölçüde artırmalarına yardımcı olan profesyonel SEO hizmetleri sunuyoruz.

Blogumuzdan daha fazlası

Tamamı