İşletmeler İçin Instagram Kullanma Kılavuzu

No Comments

Sosyal medya iletişimi yapmak isteyen markalar için en güçlü oyuncularından biri şüphesiz Instagram.  Rakipleri Facebook ve Twitter ile karşılaştırıldığında pazar lideri konumunda. Büyük hedefli reklamlardan tutun basit sosyal medya iletişimi sürdürmek için bile benzersiz özellikleri Instagram’da bulabilirsiniz.

Tek yapmanız gereken akıllı telefonunuza Instagram’ı indirdikten sonra bir profil oluşturarak paylaşıma başlamak.

İşletme için Instagram Hesabı Nasıl Kurulur?

Instagram iş ve bireysel olmak üzere iki şekilde kullanılabilir. Dilerseniz kişisel kullandığınız bir Instagram hesabınızı da işletme profiline dönüştürebilirsiniz.  Bir işletme hesabına geçerek işletme telefonu, adresi, çalışma saatleri belirtmek, müşterilerinizle direk iletişim kurabilmek  ve geniş reklam olanaklarına sahip olabilirsiniz. Facebook’un reklam altyapısını kullanan Instagram ile gelişmiş reklam ve etkileşim raporları elde edebilirsiniz.

Hedefler

Öncelikle sosyal medya iletişiminizin hedeflerini net ve rasyonel olarak belirleyin. Aynı durum tüm pazarlama kanalları içinde geçerlidir. Instagram; hedeflerinizi gerçekleştirirken aynı zamanda ürün hizmetlerinizi aynı ilgi alanlarına sahip kullanıcılara tanıtmak içinde benzersiz özellikler sunuyor.

Başlangıç hedefinizi belirlemeden önce şu soruları hatırlayalım;

  • Markanızın erişimini arttırmak mı istiyorsunuz?
  • Müşterilerizin ve referanslarınızın fotoğraflarını paylaşmak mı istiyorsunuz?
  • Sadakat ve güven telkin etmek amacıyla kurumunuzun değerlerini paylaşmak mı istiyorsunuz?
  • Etkinlik duyurusu mu yapmak istiyorsunuz?
  • Takipçi sayınızı mı arttırmak istiyorsunuz?
  • İşletmenizle ilgilenen kişilerle bağlantı kurmak mı istiyorsunuz?
  • Direk ürün satışı mı yapmak istiyorsunuz?

Cevaplarınız doğrultusunda net hedefler belirlediğinizden emin olun ve ilerlemenizi periyodik olarak izleyin.

Instagram için İçerik Stratejisi Oluşturma

Instagram kullanıcıları ile daha iyi iletişim kurabilmeniz için içerik stratejisi oldukça önemlidir.  Instagramın öne çıkan bazı özellikleri;

  • Kullanıcıların %60’ından fazlası Instagrama gün içerisinde en az bir kez giriş yapmaktadır.
  • Instagram Facebook’tan sonra üzerinde en çok zaman geçirilen sosyal platformdur.
  • Internet kullanıcılarının %30’dan fazlasının Instagram profili bulunmaktadır.
  • Dünya markaları ortama haftalık 5 içerik paylaşmaktadır.
  • Instagram kullanıcılarının %50’si sadık oldukları marka sayfalarını takip etmektedir.
  • Kullanıcıların %70’den fazlası alışveriş yapmak için gsm telefonlarını kullanmaktalar.

Instagram’da Ne Sıklıkta ve Ne Zaman Paylaşım Yapmalı

Tahmin edersiniz ki kullanıcılar güncel olmayan profillere pekte rağbet etmiyorlar. İletişim yoğunluğunu da göz önünde bulundurursak, dikkat çekmenin ve öne çıkmanın sırrı;  düzenli ve güncel gönderilerden geçiyor.

Hedeflenen zamanları ancak kullanıcılarınızın eğilimleri doğrultusunda öğrenebildiğiniz için en iyi yöntem deneme yanılma şeklindedir. Gönderilerinizi farklı saatlerde yaparak bunların etkileşimlerini gözlemleyebilir. Bu doğrultuda en dikkat çektiğiniz zaman ve dönemleri tespit edebilirsiniz.

Hedef kitleniz geliştikçe her farklı saatte farklı müşteri tiplerine hitap ettiğinizi fark edeceksiniz.

İçerik Konuları

İşletmelerin Instagramda paylaşabileceği konu tiplerini aşağıdaki biçimde derledik;

  1. Katma değerli içerik; Okuyucusuna ilham verebilecek yararlı bilgiler(teknik incelemeler, videolar, uzman açıklamaları, sektör bilgileri)
  2. Hikayeler; Çalışanlardan röportajlar, şirketin geçmiş bilgileri ve müşteri hikayeleri.
  3. Özel Anlar; Yeni ürün ve hizmet lansmanları, marka ile ilgili duyurular.
  4. Promosyon Duyuruları; Satışa yönelik sınırlı fırsatlar ve yönlendirici içerikler.
  5. Eğlenceli İçerikler; Dikkat çekici başlıklar, yarışmalar ve mizahi içerikler.
  6. Kurum Bilgileri; Ürünler, hizmetler, durum bildirimleri ve infografikler.
  7. Sektör Bilgileri; Sektöre dair trendler, tahminler, gelişmeler, analizler ve haberler.
  8. Katılım ve İşbirliği; Kullanıcılardan gelen yorum, geribildirim ve haber değeri olan içeriklerin paylaşılması.
  9. Sürprizler; Kullanıcılara kendini iyi hissettirecek biçimde kurgulanmış özel tebrikler ve viral video gibi içerikler.
  10. Sosyal Farkındalık; Kurumun yada markanın sosyal destek kapsamında yürüttüğü çalışmaların paylaşımı.

Stil Seçenekleri

Her bir markanın hedef kitlesi doğrultusunda geliştirdiği bir iletişim dili bulunmaktadır. Instagram’da seçeceğiniz hashtag’ler, emojiler, hikayeler ve içeriklerde kurum iletişim dilinizi yansıtarak özgün içerikler hazırlayabilirsiniz.

Markanızı Instagram’da Konuşturun.

Müşteri iletişimi yaparken en önemli konulardan biri de tutarlı bir iletişim dili kullanmaktır. Instagram’da tutarlı bir sese sahip profil oluşturarak takipçilerinize bütünsel bir marka deneyimi yaşatabilirsiniz.

Görselleri Seçerken

Yapılan iletişimi anlatırken kullandığınız en önemli araç olan görselleri seçerken bu konulara özellikle dikkat etmenizi tavsiye ederiz.

  • Görüntülenen ürünün arka plan seçimini dikkatlice yapın.
  • Kullanılan objeye göre yeterli boşluk dengesini sağlayın.
  • Baskın renk belirleyin.
  • İçeriğin yaşam tarzı mı yoksa ürünmü olduğunu belirleyerek paylaşımın konusunu tespit  edin.
  • Paylaşılan görsellerin hedef kitle ile yakınlık sağlamasına özen gösterin.

Hashtag# Seçimi

Hashtag’ler Instagram kullanıcılarının yeni keşifler için kullandığı pratik bir yoldur. Hashtahg’ler konunuzun popülerliği, hedef kitleniz ve yayın frekansı gibi bir çok etkene hakim olmanızı sağlayacak bir bakış açısı sağlar.

Başlık Seçimi

Her bir Instagram içeriği 2200 karakterle limitlidir. Bunun da üç satırlık üst kısımda gösterilirken devamı için üç nokta ile kesinti yapılır. Burada önemli detay içeriğinizin ilgi çekici kısmını ilk alanda kullanarak dikkat çekici başlıklar oluşturmanızdır.

Yer Paylaşımı

Instagram içeriklerinde coğrafi bilgi ekleyerek konum bazlı aramalarda geniş görüntüleme oranları elde edebilir aynı zamanda insanların konum bazlı paylaşımlara daha fazla rağbet ettiklerinden dolayı dikkat çekici olabilirsiniz.

Fotoğraf ve Video Albümleri

Fotoğraf ve video albümleri kullanıcılar tarafından sabit içeriklere göre daha dikkat çekici bulunmaktadır. Birden fazla fotoğraf içeren içerikleriniz için kullanıcıların gezebileceği galeriler oluşturabilir yada bunlardan video kolajları oluşturmanıza yardımcı araçlarla video içerikleri oluşturabilirsiniz.

Hikayeler

Aynı Snapchat’te olduğu gibi belirli bir süre yayında kalan hikaye içerikleriyle kullanıcılarınıza daha hızlı ulaşabilecek biçimde yayın yapabilirsiniz.

Instagram renkli, görsel ve etkileyici bir sosyal ağ. Dünyaya sizin de olduğunuzu göstermenin zamanı geldi.

Instagram’da markanızla başlamak için gereken her şeyi bildiğinize göre, sosyal medyada onu konuşturmanın vakti geldi. Sizde Instagram stratejinizi geliştirerek hemen iletişime başlayabilirsiniz.

 

SEOLab

Müşterilerimizin birkaç dijital alanda mükemmel sonuçlar elde etmesine yardımcı olmak için odaklanan bir dijital pazarlama şirketiyiz.

Ücretsiz Analiz İsteyin

Web sitelerinin, son derece rekabetçi anahtar kelimeler söz konusu olduğunda bile en yüksek sıralamada rekabet edebilmeleri için organik arama puanını büyük ölçüde artırmalarına yardımcı olan profesyonel SEO hizmetleri sunuyoruz.

Blogumuzdan daha fazlası

Tamamı