KPI Nedir? Başarılı Bir Online Girişim İçin 12 KPI

No Comments

KPI, Key Performance Indicator (Anahtar Performans Göstergesi) teriminin baş harflerinden oluşan bir kısaltmadır. Kısacası ulaşılması gereken hedef olarak özetleyebiliriz.

Her sektör için, sektördeki her şirket için hatta şirketteki her departman için ayrı ayrı KPI’ler tanımlanmalıdır. Bunun temel nedeni sektör bazında değerlendirildiğinde dinamiklerin farklılığı, şirket ve departman bazında değerlendirildiğinde ise stratejilerin farklılığıdır. Sektörleri aynı bile olsa iki farklı şirketten birisinin stratejisi hızlı büyüme, bir diğerinin stratejisi kontrollü büyüme olabilir. Bu stratejik kararlar her iki şirketin önceliklerinin çok farklı olabileceği anlamına gelir.

KPI’lar çoğunlukla sayısal karşılığı değerler olmakla birlikte olumlu, olumsuz, nötür gibi daha geniş durumları ifade eden KPI’lerde tanımlanabilir.

Başarılı online bir işletmeye sahip olmak için gereken 12 KPI’yi aşağıda açıklamaya çalıştık.

1. Aylık, Üç Aylık ve Yıllık Satışlar

Birçok metriği mevcut önceliklerimize göre izlemeliyiz.

Değişmeyen bir şey; aylık, üç aylık ve yıllık satışları (satışların hangi kanallardan geldiğini, hangi ürünler hangi coğrafi bölgelerde ve en önemlisi neden satıldığını) analiz etmektir.

 

 

2. E-posta Listesi Etkinliği

E-posta listenizin boyutu ve kalitesi işletmeniz hakkında çok şey gösterebilir. Günlük bülten alan kişilerin sayısından mesajlarımızı açan kişilere ve bunları gerçekten okuyan kişilerin analizi bize çalışmalarımızda nerede odaklanmamız gerektiğini söyler.

Günümüzde kurumsal hizmet veren bir çok e-posta servisi bu tür analizleri kolayca alabilmemizi sağlamaktadır

E-posta pazarlamacılığında odaklanılması gereken ana performans göstergeleri şu şekildedir:

  • Açılma oranı
  • Çıkma oranı
  • Satın alma oranı
  • Tıklama oranı
  • Yeni abone artışı

3. Müşteri Edinme Maliyeti

Bir başka önemli KPI, bir müşteri edinme maliyetidir. Bu, genellikle ücretli trafik için ödeme yaparken geçerlidir ve her bir müşteriyi elde etmek için tam maliyeti hesaplayabilmeniz reklam yatırımlarınızı doğru yönetmek için size ışık tutacaktır. Birden fazla reklam ağı ve yeniden pazarlama gibi reklamlar kullanıyorsanız en sağlıklı edinme maliyetini hesaplamak ve müşteri edinme maliyetini düşürmek için uzman yardımına ihtiyacınız olabilir.

Daha genel ve tüm kanalları hesaba katacağınız bir müşteri edinme maliyeti çıkartmak için belli bir zaman periyodunda, toplam pazarlama maliyetlerini toplam yeni müşteriler miktarına bölerek, her yeni müşteri maliyetinin ne kadar olduğunu anlayabilirsiniz.

Örneğin, tıklama başına ödeme reklamcılık maliyetlerini nasıl ölçeceksiniz …

PPC sonuçları endüstriye ve rekabet gücüne göre değişir, ancak örnekler için şunları varsayalım:

Toplam Tıklama Sayısı: 5.000
Toplam Kampanya Maliyeti: 40.000 $ (kurulum, açılış sayfası tasarımı, SEO, reklam harcamaları vb.)
Dönüşüm Oranı:% 8
Reklamınızı tıklayan ve açılış sayfasına yönlendirilen 5.000’in 400 ziyaretçisi, bir “satış” a dönüştürüldü. Edinme başına maliyet 40.000 / 400 yani 100 $ olacaktır.

4. Satış Trafik Kaynakları

İzlediğimiz en önemli sonuç satışlar ve bu satışları yönlendiren trafik kaynaklarıdır. Bu verileri analiz etmek için Google Analytics gibi uygulamalar kullanabilirsiniz.

Trafik Kaynakları metriği, ziyaretçileri web sitenize yönlendiren trafik kaynaklarını ölçer ve bu kaynakların her birinin karşılaştırmasını sağlar. Örneğin, arama trafiği açılış sayfasına ve ilişkili anahtar kelime sıralamalarına göre analiz edilebilir; Yönlendirme trafiği, sosyal yönlendirme, blog yazısı veya hizmet listeleri gibi kategorilere ayrılabilir.

5. Günlük Yeni Kullanıcı Sayısı

Bir yıllık bir yeni kullanıcı hedefi belirleyin! Hedefinize ulaşmak için günlük olarak isabet etmeniz gereken yeni kullanıcı sayısını 365 bölerek günlük hedefinizi belirleyin. Tabi bu hesap yılın tüm zamanları aynı ortalama ile talep gören bir ürün veya hizmet sattığınızda geçerli olcaktır. Eğer sıklıkla hafta sonu talep görecek aktiviteler satıyorsanız veya tatil gibi sezonluk hizmetler satıyorsanız hedeflerinizi daha iyi hesaplamanız gerekecektir.

Google Analytics günlük hatta anlık trafiği izlemek için harika bir araçtır ve ücretsizdir.

Aynı zamanda yeni web sitesi kullanıcılarının sayısını artırmanın en iyi yolu, sıklıkla yüksek kaliteli ve paylaşılmaya değer içerik yayınlamak ve sosyal medya ile entegre etmektir.

6. Benzersiz Müşteriler

Gelir, çoğu zaman işletmeler için fiili olarak KPI olmasına rağmen , Vishen Lakhiani’nin “akıllı numara” metodolojisine de dikkate almak gerekir . Dahili olarak kullandığımız akıllı numara “aylık gelir / bu ayın yeni benzersiz müşteri sayısıdır.”

Bu metrik aydan aya inerse, daha az yeni müşteriler kazanmış olduğumuzu veya genel olarak daha az gelir elde ettiğimizi gösterir; her ikisi de bir şeylerin yolunda gitmediği anlamına gelir.

7. Artımlı Satışlar

Artan satış KPI, belirli bir süre boyunca satış gelirinizi artırmak için pazarlama çabalarınızı karşılaştırır. Bu, bir pazarlama kampanyasına doğrudan atfedilen yeni geliri gösterdiğinden , pazarlama yatırım getirinizi ölçmek için tutarlı bir yoldur .

8. Satış Hunisi

Satış hunisi, müşteri kazanım sürecinizi analiz eder ve ürünün veya markanın keşfetme olasılıklarını ve daha da önemlisi müşterilerin nasıl hangi yolları ile sonuca ulaştığını veya ulaşmadığını ortaya çıkarır.

Dönüşüm hızını huninin bir aşamasından diğerine analiz etmek, başarılı bir satış hunisinin anahtarıdır. Dönüşüm hunisinin gücü, güçlü ve zayıf yönlerinizi vurgulama becerisindedir. Örneğin, yüksek bir web trafiği nedeniyle çok iyi bir marka bilinirliği sağlayabilirsiniz, ancak bu potansiyeli satışlara dönüştürme beceriniz zayıf olabilir.

Başarılı bir satış hunisi kurma konusunda yardıma ihtiyacınız varsa, uzman bir ekipten yardım almanızda fayda vardır.

9. Hedef Tamamlanma Oranı

Hedef Tamamlanma Oranı, bir web seminerine üye olma,  bir posta listesine abone olma veya bir form doldurma gibi belirli bir pazarlama hedefini tamamlayan kullanıcı sayısını ölçer. Hedef tamamlama oranı, dönüşüm oranınızın farkındalık aşamasından inceleme aşamasına geldiğini öngören satış dönüşüm huninizin önemli bir parçasıdır .

10. Anahtar Kelime Performansı

Anahtar Kelime Performansı metriği, SEO çabalarının web sitenize organik trafikte ne kadar etkili olduğunu anlamak için anahtar kelime sıralamalarını ölçmektedir. Anahtar kelime sıralaması, mevcut sıralamaları iyileştirme veya yeni anahtar kelimeler için sıralama yapma beceriniz hakkında değerli bilgiler sağlayan birincil göstergelerdir.

11. Sosyal Medya Etkileşimi

Sosyal Etkileşim KPI, sosyal medya kampanyalarının olumlu bir kullanıcı katılımı yaratma becerisini ölçer. Sosyal etkileşimi ölçerken, tüm sosyal etkileşimlerin eşit yaratılmadığını unutmayın. Örneğin, retweet’ler Twitter’daki favorilerden daha değerli olduğunu düşünebilirsiniz, çünkü bir retweet içerik dolaşımını garanti eder. Bir başka açıdan değerlendirdiğinizde ise retweet’ler anlık beğeni ile yapılan bir etkileşim olarak düşünülebilir fakat favoriler bir sahiplenme gösteren etkileşimdir.

12. Son İşlem Oranı

Kısacası KPI veya EAR son eylem oranı, kullanıcılarınız tarafından yapılan son işlemi izleyerek kampanyalarınızı pazarlamanın etkinliğini ölçer. EAR, ekibinize pazarlama kampanyanızın performansı hakkında uygulanabilir bilgiler verir.

 

2000 yılında sistem analisti olarak başladığı bilişim kariyerinde elektronik ticaret zamanla ilgi odağı haline geldi. Bu süreçte online pazarlamanın kilit noktası olan SEO ve Google Adwords ile tanıştı. Başlangıçta hobi olarak profesyonel çevresine verdiği SEO desteklerinin olumlu sonuçları neticesinde profesyonel kariyerini bu alanda sürdürmeye karar veren AKif Tufan 2005 yılında Techpoint A.Ş. kurdu.

SEOLab

Müşterilerimizin birkaç dijital alanda mükemmel sonuçlar elde etmesine yardımcı olmak için odaklanan bir dijital pazarlama şirketiyiz.

Ücretsiz Analiz İsteyin

Web sitelerinin, son derece rekabetçi anahtar kelimeler söz konusu olduğunda bile en yüksek sıralamada rekabet edebilmeleri için organik arama puanını büyük ölçüde artırmalarına yardımcı olan profesyonel SEO hizmetleri sunuyoruz.

Blogumuzdan daha fazlası

Tamamı