Müşteri Sadakati İçin 6 Harika Psikolojik Taktik

No Comments

Tüketici davranışları, duygu ve eğilimlerin arkasındaki psikolojiyi anlamak, müşteri bağlılığını sağlamak ve sürdürmek yolunda önemli bir tekniktir.

Sadakat; başarılı, uzun soluklu bir iş için can damarıdır.

Neden?

Satış ve pazarlama taktiklerini sadece sürdürülebilir büyümeyi beslemek amacıya düşünmeyin.Eğer başarılı bir marka olmak istiyorsanız, her fırsatta müşteri sadakatini geliştirmeyi hedefleyin.

Tüketici davranışları, duygu ve eğilimlerin arkasındaki psikolojiyi anlamak ve birden çok düzeyde iletişim kurmak, sağlam bağlar kurulabilmesi  amacıyla etkilidir.

Tahmin ettiğiniz gibi… “Bu ölçüde sadakat  devamlı müşteri elde etme olasılığını artırır.”

Müşteri sadakati sağlama ve elde tutma için kullanabileceğiniz taktikleri inceleyelim;

1. Karşılıklılık

Müşterilerinizin unutulmaz bir satış deneyimi yaşayabilmeleri için onlarla karşılık beklemeksizin iletişim kurun. Her bir satın alma ile markanıza kattıkları değerden dolayı onlara teşekkür edin. Unutmayın onları özel hissettirdikçe markanıza dair sadakatleri de aynı doğrultuda gelişecektir.

2. Kıtlık ve Aciliyet

Satınalma kararlarını etkilemek için zamana dayalı kıtlık duygusu harika bir fikirdir. Bu tekniği kullarak hedeflediğinizden çok daha fazla sayıda satış ve sipariş elde edebilirsiniz.

3. Satın Alma Sonrası İletişim

Satınalma sonrası iletişim yöntemleriyle müşterilerinizin alışveriş sonrasında da memnuniyetlerini sürdürmeyi hedefleyin.  Hizmetin iyileştirilmesi için onlara önerilerde bulunabilecekleri sorular sorun, yaptıkları yorumlar ve beğeniler için onlara hediyeler yada kuponlar gönderin.  Aynı hizmetle alakalı rakiplerle oluşan fiyat farklarını bertaraf etmeye çalışarak güvenlerini kazanın.

4. Sosyal Kanıt

Bir markanın olumlu değerlendirmeleri satışlarını arttırarak büyüyebilmesi  için en etkili noktalardan biridir.  Müşterilerin %90’ı olumlu yorumları dikkate alıyor. Kanıt özelliği taşıyacak içeriklerinizi(Müşteri görüşleri, satış ve büyüme oranları, işletmenin yaşı, sosyal medya profilleri, endüstri ve sektör ödülleri, özel istatistiki veriler) paylaşarak güvenilirliğinizi paylaşın.

5. Duygusal Bağlar

Müşterilerinize markanıza dair iyi duygular hissetmelerini sağlayın. Yapılan alımlar için hediyeler, ücretsiz kuponlar  yada yükseltmeler gibi duygusal etki yaratacak paylaşımlardan kaçınmayın. Hiç bir şey veremiyorsanız kişisel bir teşekkür mesajı bile etkili olacaktır.

6. Kullanıcı Deneyimi

Müşterilerinizin sadakati için onların gözüyle mağazanızı inceleyerek bir kullanıcı hikayesi oluşturabilir, bu doğrultuda hizmet sunumunuzu, reklamlarınızı, müşteri ilişkileri süreçlerinizi  daha da geliştirebilirsiniz.

SEOLab

Müşterilerimizin birkaç dijital alanda mükemmel sonuçlar elde etmesine yardımcı olmak için odaklanan bir dijital pazarlama şirketiyiz.

Ücretsiz Analiz İsteyin

Web sitelerinin, son derece rekabetçi anahtar kelimeler söz konusu olduğunda bile en yüksek sıralamada rekabet edebilmeleri için organik arama puanını büyük ölçüde artırmalarına yardımcı olan profesyonel SEO hizmetleri sunuyoruz.

Blogumuzdan daha fazlası

Tamamı