Nedir bu AMP ? İnternette Aramanın Standartları mı Değişiyor ?

1 Comment

Google’ın Hızlandırılmış Mobil Sayfalar anlamına gelen AMP projesi ile daha hızlı bir mobil internet deneyimi yolunda büyük bir ilerleme kaydedildi.

AMP’nin Web Yayıncılığı ve Dijital Pazarlama Endüstrisi İçin Ne Anlama Gelmektedir?

AMP, Google tarafından “mobil internetin performansını önemli ölçüde arttırmak” maksadıyla oluşturulan bir açık kaynak kodu projesi olarak duyuruldu. Bulunabilirlik, kolay kullanım ve daha iyi bir gezinti deneyimi  sağlamak isteyen yayıncılar tarafından benimsenerek kullanılan bu yeni teknoloji, kullanıcılar için de oldukça hızlı bir web deneyimi sağlamayı amaçlamaktadır.

 

AMP Nedir ve Ne İşe Yarar?

AMP HTML olarak anılan bu biçimdeki HTML sayfaları, mobil platformda Javascript ve yüklenmesi gereken harici kaynakların neden olduğu performans ve yüksek veri kapasitesi kullanım sorunlarının çoğunu yok eder.

Google, AMP stilinde hazırlanan bir web sayfasının orijinal sürümüne göre %15 ila %85 arasında daha hızlı bir yükleme performansı sağlayacağını belirtiyor.

Peki ya Reklam Sektörü?

Bunların hepsi kulağa hoş geliyor fakat AMP ile birlikte bu zamana kadar gelişen web deneyimi ,sanki internetin ilk günlerine geri dönüyor  diye umutsuzluğa kapılmayın. Reklamcılığa yeni bir yaklaşım getiren altyapı aynı zamanda zengin reklamcılık olanaklarını da kısıtlıyor. AMP ile reklam dağıtımı ve yayını konusunda avantajın, standart belirleyici tarafını daha güçlendireceğinin sinyalleri alınıyor.

AMP(Hızlandırılmış Mobil Web Sayfalar) Arama Sıralamalarında Artış Elde Ediyor

Algoritmasını her geçen gün güncellerken mobil deneyime verdiği önemi git gide arttıran Google; performans,  mobil uyumluluk ve kaynak israfı konusunda ki hassasiyetini web yayıncılarını sıralama sonuçlarında ödüllendirerek arttırıyor.

Kısacası hızla yüklenebilen ve mobil cihazlarda iyi bir kullanıcı deneyimi sağlamak için özel olarak kurgulanmış sayfalarına sahip web yayıncıları arama sonuçlarında ciddi bir yükselme avantajı elde ediyor.

Daha Hızlı Yayın, Daha Fazla Ziyaretçi ile Arama Sonuçlarında Yükselin

Hızla yüklenen mobil sayfalar herkesin ilgisini çekerken, kullanıcılarının büyük bir kısmı da yüklenmesi 3 saniyeden uzun süren mobil sayfaları tercih etmiyor. Bu durum kaybedilen ziyaretçi oranlarını arttırarak internet sitesi sıralamalarını ve geliri de olumsuz etkiliyor.

Pil Tüketiyor

Hepimizin ortak sorunu olan mobil telefon batarya ömürleri de yüksek kaynak tüketimi sağlayan başarımı düşük internet sitelerinin gazabına uğrayarak kısalıyor. Daha az kaynak kullanımı pil ömrünü ve bant genişliğini tasarruflu kullanabilmemize olanak sağlıyor.

Sonuçta

Hızlandırılmış Mobil Sayfaların piyasaya sürülmesiyle birlikte Google, pazarlamacıların kendi vizyonunda hareket etmelerini ve mobil standartlara uyulması gerektiğine ne kadar önem gösterdiğini bir kaz daha belirtiyor.

SEOLab

Müşterilerimizin birkaç dijital alanda mükemmel sonuçlar elde etmesine yardımcı olmak için odaklanan bir dijital pazarlama şirketiyiz.

Ücretsiz Analiz İsteyin

Web sitelerinin, son derece rekabetçi anahtar kelimeler söz konusu olduğunda bile en yüksek sıralamada rekabet edebilmeleri için organik arama puanını büyük ölçüde artırmalarına yardımcı olan profesyonel SEO hizmetleri sunuyoruz.

Blogumuzdan daha fazlası

Tamamı
1 Comment
    • Misafir
    • Eylül 28, 2017
    Cevapla

    Teşekkür ederim hocam. Uzun zamandır araştırıyordum bu amp mevzusunu.

 

Yorum Yap